.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طرح ساماندهي اماكن استيجاري در مازندران

شمال نيوز: مجري طرح ساماندهي اماكن استيجاري و مراكز اطلاع رساني و رزرواسيون در استان اظهار داشت: اين طرح با برگزاري دوره هاي آموزشي اقدام به ساماندهي افراد تابلوبدست و اطلاع رساني رزرواسيون اماكن استيجاري مي نمايد.

هاشم مرادي، در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد تسهيلات سفر گفت: طرح ساماندهي اماكن استيجاري با برگزاري جلسات مشترك با افراد فعال در اين سيستم بصورت شهرستاني و استاني، برگزاري دوره هاي آموزشي، شركت در جلسات تسهيلات سفر استان و شهرستان ها اقدام به ساماندهي افراد تابلوبدست و اطلاع رساني رزرواسيون اماكن استيجاري مي نمايد.

وي تصريح كرد: به جهت بالابودن هزينه سفرهاي خارجي، مردم مقصد خود را به سفرهاي داخلي تغيير داده اند.

مرادي افزود: مازندران به لحاظ دارابودن 6 راه مواصلاتي زميني، شاهراه بزرگي براي سفرهاي نوروزي بشمار مي آيد. از طرفي به جهت اينكه ايرانيان بصورت خانوادگي و بصورت دسته جمعي اقدام به مسافرت نوروزي مي كنند، لذا همه ي هتل ها ظرفيت پذيرش اين تعداد را بصورت همزمان ندارند، درنتيجه ناخودآگاه مردم مجبورند خانه هاي استيجاري را انتخاب كنند.

مجري طرح ساماندهي اماكن استيجاري در پاسخ به سوال خبرنگار شمال نيوز در رابطه با تعداد اين واحدها گفت: تعداد واحدهاي استيجاري در ايام پيك سفر بخصوص نوروز كه بصورت خودجوش اقدام به اقامت مهمان مي كنند را حداقل 81 هزار واحد است كه بصورت ميانگين در شب تا سقف 600 هزار نفر اقامت مي دهند.

وي تعداد مراكز اطلاع رسلاني و رزرواسيون در سطح استاني را 71 مركز اعلام كرد كه 165 هزار نفر بصورت ثابت در اين مراكز مشغول بكارند و در مجموع 615 نفر افراد تابلو بدست با گذراندن دوره هاي آموزشي و كسب صلاحيت هاي انتظامي به عنوان راهنماي گردشگر شناسايي شده و با كاورهاي نارنجي رنگ با آرم سازمان در مبادي وروردي استان و شهرستان هاي ساحلي مستقر هستند؛

وي تصريح كرد: اين افراد علاوه بر رزرواسيون خانه، آدرس جاذبه و امكانات گردشگري مناطق را به مسافران ميدهند و بروشور  و اقلام تبليغاتي را بطور رايگان توزيع كرده و نسبت به رزرواسيون هتل هاي منطقه نيز همكاري لازم را انجام مي دهند.

مرادي اضافه كرد: تعداد واحدهاي استيجاري شناسايي شده، 10هزار و 200 واحد هستند كه همگي پس از بازديد و نظارت و دارابودن حداقلي استانداردهاي جزو واحدهاي شناسايي شده و ساماندهي شده هستند.

اين مقام مسئول در رابطه با امنيت واحدها متذكر شد: اين واحدها نظارت شده اند و از لحاظ امنيتي  هيچگونه مشكلي نداريم.

وي در خصوص نرخ واحدهاي استيجاري گفت: نرخ ها بدليل تنوع واحدها و امكانات بصورت توافقي و خود نظارتي هستند. اما در كميته بازرسي واحدها به 5 دسته تقسيم شده كه در توافق با جامعه هتلداران از سال 88 يك نرخ پايه به آنها داده شده است. /ف250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.035 seconds.